top of page

מגמות בעיצוב פנים לשנת 2024 -

בואו לצלול איתי לתוך העולם המרגש של מגמות העיצוב והצבע לשנת 2024

התכוננו לאמץ פלטה תוססת ואקלקטית שתוסיף נופך של אישיות ויצירתיות לחייכם. מצבעי פסטל מרגיעים ועד לגוונים נועזים והרפתקניים, מגמות הצבע לשנת 2024 מבטיחות לעורר השראה ולרתק.

זכרו, מגמות הצבע הללו נועדו לעורר השראה.

תנו לדמיון שלכם להשתולל ותנו לגוונים התוססים של השנה להפוך את חללי המגורים שלכם ליצירות אמנות מותאמות אישית.

מגמות העיצוב משקפות את האופן בו מאמצים את הצבעים לכדי מעשה, יחד עם זאת מבליטות ומשקפות לנו כמו מראה את אשר מתחולל בחיינו בארץ ובעולם. יש בכוחה של העיצוב להשיב את השקט בנפשנו או לעורר אותנו לחיים. לתת לנו תחושת בטחון ולקרב אותנו לשורשים ולאדמה.

לפניכם ששת המגמות המובילות כאשר חלקן הולך איתנו כבר מזה שנתיים וחלקן ישוב לחיינו בשנת 2024.



DYSTOPIAN WORLD

אנו חווים כעת את תחילתו של שינוי עצום באופן שבו אנו חיים ועובדים עם החידושים האחרונים בעולם הבינה המלאכותית. בבתים שלנו, לבינה מלאכותית (AI) יש פוטנציאל לחולל מהפכה בתחום עיצוב הפנים בכמה דרכים. החל מהאופן שבו אנחנו בוחרים מה לקנות, המלצות עיצוב מותאמות אישית ע"י ניתוח העדפותיו של הלקוח מבוססות על הסגנון הפרטי שלו, העדפות הצבע וגורמים אחרים. יהיו גם שיפורים שיכולים לעזור למעצבים ליצור הדמיות תלת-ממדיות יותר מציאותיות של העיצובים שלהם, מה שמאפשר ללקוחות להבין טוב יותר איך המוצר הסופי יראה. בעיצוב פנים זה מתורגם למרחבים דיסטופיים, המהדהדים את העולמות הווירטואליים שאנו מבלים ומשקיעים בו את הזמן הפנוי שלנו.

מה זה עולם דיספוטי ? (Dystopian world) אם אוטופיה היא חברה מושלמת ואידיאלית המבוססת על טוב מושלם, הרי דיסטופיה (Dystopia) היא ההיפך המוחלט.

בנימה אישית.

אני כמעצבת פנים לא נבהלת מהטרנד הזה. בעיני זו הזדמנות אדירה לרתום את הכלים הללו של בינה מלאכותית לטובתי ולטובת הלקוחות שלי. אני לא מפחדת שמכונות יחליפו אותי ויעצבו במקומי מאחר והמימד האישי והאנושי תמיד ינצח בעיני.

אבל....

אני לומדת ומישירה מבט לטכנולוגיות החדשות משום שהן מקצרות את הדרך ונותנות רובד עמוק נוסף ליכולות הסימולציה והעיצוב שלי. בטרנד הזה של עולם דיספוטי אני רואה למעשה טרנד אקלקטי.

טרנד שבו אין חוקים והכל עובד יחד. קורטוב של עתידנות, הרבה אלמנטים מבריקים וצבעים בוהקים, שילובי חומרים ומרקמים, לצד טבע וירוק, חומרים טבעיים שיישארו בחיינו תמיד.

והכל עובד יחד!

עד כמה הטרנד הזה יתפוס בישראל?

נחיה ונראה ....




SPA RITUALS

השקעה בטיפוח עצמי הפכו לטרנדים פופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות כאשר אנשים מחפשים דרכים לתעדף את רווחתם הנפשית והפיזית.

שגרת הטיפול העצמי כוללות הקדשת זמן לעצמך לעשות דברים המקדמים רגיעה ורווחה, כאשר לעיצוב פנים תפקיד מכריע ביצירת אווירה מרגיעה .

שימוש בחומרים טבעיים בעיצוב רהיטים, רצפות וקירות, יכול לעזור ליצור חיבור עם הטבע

ולקדם הרפיה.

גישה זו יכולה ליצור סביבה מרגיעה ושלווה, המאפשרת למבקרים לטבול עצמם בחוויית הספא. על ידי שילוב חומרים טבעיים, עיצוב מינימליסטי, פלטות צבעים אדמתית, תאורה,

וצמחים, ניתן ליצור סביבה שעוזרת לברוח מהלחצים של חיי היומיום.

מגמה זו תגלוש גם למקומות העבודה שלנו.

מקום העבודה יכול להיות מלחיץ עיצוב חללים באווירה של ספא יכולים לעזור להפחית את רמות הלחץ.

כשהעובדים פחות לחוצים, הם יותר פרודוקטיביים וממוקדים בעבודתם. כאשר עובדים

הם רגועים, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו יצירתיים וכך יעלו רעיונות חדשניים.


Playful Lemon Yellow

צהוב לימון שובב: התכוננו להחדיר לחללים שלכם תחושה של שמחה וחיוביות עם טרנד צהוב לימון שובב של 2024. הגוון התוסס והחי הזה מביא פרץ של אנרגיה לכל חדר, מרומם את הרוחות באופן מיידי ויוצר אווירה של אושר. שלבו אותו באמצעות אביזרים, יצירות אמנות, או אפילו רהיטים למגע עליז ומרענן.




GREEN LIVING

עיצוב בר קיימא וידידותי לסביבה ימשיך להיות מגמה מרכזית ככל שאנשים יהפכו מודעים יותר לסביבה. הצרכנים הפכו יותר מבינים לגבי מה הם מקיפים את עצמם, והאם זה משרת אותם ואת כדור הארץ לטווח ארוך.

זו גישת באדריכלות ועיצוב פנים המבקשים לשלב אלמנטים של טבע וסביבה טבעית בתוך חללים שנבנו על ידי האדם. הרעיון מבוסס על הרעיון שיש לבני אדם חיבור מולד לטבע ושחשיפה לאלמנטים טבעיים יכולה לשפר את הרווחה שלנו, הבריאות והפרודוקטיביות שלנו.

מגמה זו יכולה לכלול תכונות כגון תאורה טבעית, ירוק, חומרים טבעיים ומשלבים גם אלמנטים עיצוביים המחקים דפוסים טבעיים. המטרה היא ליצור חללים שהם לא רק אסתטיים אלא גם תומכים בבריאות האדם וברווחתו.

מגמה זו צברה פופולריות בשנים האחרונות ככל שאנשים הפכו מודעים יותר להשפעת הסביבה הבנויה על בריאות האדם.



Timeless Terracotta

במסגרת המגמה - Green Living הטרקוטה כחומר וכצבע ארצי, עומדת לעשות קאמבק בשנת 2024.

הגוון הרב-תכליתי הזה מוסיף תחושה של מקורקעות ואותנטיות לחללים, מה שהופך אותה לבחירה פופולרית עבור חללי פנים מודרניים וכפריים כאחד.

בין אם הוא ישמש כצבע קיר, ביצירות קרמיקה או בטקסטיל, טרקוטה נצחית מביאה מגע של יופי טבעי וחמימות לכל חלל.



MIX & MATCH DÉCOR

מגמה זו הכולל מיזוג סגנונות שונים,

הדפסים, צבעים ומרקמים ליצירת מראה ייחודי ואקלקטי.

האסתטיקה של מיקס אנד מאץ' זקוקה לפריט אמירה אחד או יותר, כמו יצירות אמנות נועזות במיוחד, שטיח ייחודי, או רהיט מושך את העין. פשוטו כמשמעו לערבב ולהתאים מרקמים

כגון חלק ומחוספס, רך וקשה, מט ומבריק. זה יוצר עומק ועניין בחלל.

ערבוב דפוסים שונים, כגון פרחים ופסים, או גיאומטריים ומופשטים, יכול להוסיף

עניין ויזואלי לחדר. השלב האחרון הוא לאמץ ניגודיות, כגון - מודרני ווינטג', כפרי ומלוטש, או נועזים ומאופקים.

המפתח לעיצוב פנים מוצלח במגמה זן, הוא איזון בין האלמנטים השונים ליצירת חלל מגובש אך מעניין מבחינה ויזואלית.

FROM OFFICE TO HOME

מגמה זו שנכנסה חזק לחיי כולנו בתקופת הקורונה, לגמרי כאן כדי להישאר.

המשרד הביתי הפך לעדיפות עליונה עבור אנשים רבים, כאשר סביבת עבודה נטולת עומס יכולה גם לעזור להגביר את הפרודוקטיביות והפחתת מתח.

עיצובים מינימליסטיים עם קווים נקיים ופשוטים יכולים לעזור ליצור סביבת עבודה מרגיעה ומאורגנת.

יחד עם זאת, לתחושתי בארץ מגמת העבודה מהבית הולכת ופוחתת וככל שהקורונה יצא מחיינו כך מיהרו העובדים לחזור למשרדים.

יש לכך הסברים תרבותיים ולכן הישראלים יעדיפו לבוא למשרד, להיות בסביבת עובדים אחרים ולקיים חיי חברה ואינטרקציה ישירה עם עמיתיהם לעבודה.

באשר לריהוט, ואם נלך אחורה למגמת הקיימות, מגמת הריהוט הארגונומי הפכו חיוניים כדי לקדם יציבה טובה ולהפחית את העומס על הגוף.

אנשים רבים בוחרים בחללים רב תפקודיים שיכולים לשמש גם כמשרד ביתי וגם כחדר אורחים, חלל אימון או אזור אחסון. בסך הכל, כאשר מעצבים את המשרד הביתי , לשלב פונקציונליות ונוחות תוך שילוב של הסגנון וההעדפות האישיות שלכם.

ברמה האסתטית נראה הרבה צבעים מרגיעים, וחומרים רכים ונושמים המשמשים לרהיטים, ביגוד ואביזרי טכנולוגיה.



Ethereal Lilac

אמצו את הפיתוי הקסום של - לילך אתרי.

טרנד צבעוני המשדר רומנטיקה ומיסטיקה. הגוון הרך והחלומי הזה מוסיף נופך מנחם לחללים, ויוצר אווירה של קסם ושלווה. שלבו לילך דרך ריהוט רך, וילונות, או אפילו כקיר כוח כדי לעורר תחושה של יופי אתרי.


MODULAR

מגמת העיצוב המודולרי הולך איתנו לאט לאט מזה כמה שנים ומתחיל לתפוס תאוצה.

זהו טרנד בתחום הפנים המתמקד ביצירת חללים גמישים הניתנים להתאמה אישית על ידי

אלמנטים מודולריים בעיקר ריהוט, מכיוון שניתן לסדר אותם מחדש כדי לענות על צרכים משתנים, דבר שימושי במיוחד בחללים קטנים יותר.

עם תנועת "עבודה מהבית", ניתן להשתמש בתכונה זו גם בהיבטים אחרים שעיצוב פנים. מערכות קיר מודולריות, למשל, יכולות לשמש ליצירת מחיצות גמישות

שניתן להזיז בקלות או להגדיר מחדש כדי ליצור חללים חדשים לפי הצורך. תאורה מודולרית

ניתן להשתמש במערכות ליצירת תצורות תאורה ייחודיות שניתן להתאימן

לפי הצרכים של החלל.

מגמה זו תפסה חזק בעיצוב משרדים וחללי עבודה אז מתחילה לחלל גם לעיצוב הפנים בבית.

יותר ויותר יש שימוש בדלתות סתרים, קירות מדפים כחציצה וכו'.




1,207 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page