top of page

הדמיית תלת מימד ככלי עזר לתכנון וקבלת החלטות עיצוביות

איך אפשר לצלוח כל פרויקט שיפוץ, בניה/רכישה, בקלות ובעיקר בהבנה מלאה של התוצאה הסופית?

אחד האתגרים הגדולים ביותר בכל פרויקט שיפוץ או בניה, בין אם קטן או ממש גדול, זה הבנת תוכניות עבודה ובעיקר, היכולת לראות את התוצאה כבר בהתחלה.

אני נתקלת בהמון לקוחות שרכשו דירה חדשה מקבלן, או אולי דירה יד שניה שצריכה שיפוץ והתאמה לצרכים שלהם. חלקם אפילו בפרוייקט קטן של שיפוץ בביתם הנוכחי – מתקשים לדמיין את התוצאה הסופית.

הקושי הזה מוביל רבים מהרוכשים והמשפצים להיכנס ללחץ, להיות בחוסר ודאות, חרדה ואפילו כלכלית - לא להבין את העלויות הצפויות.

כל אלו אופייניים לפרויקטים בכל הגדלים והסוגים בתחום הבניה והשיפוץ.


אז איך אפשר להוריד את מפלס הלחץ ולעלות את רמת הוודאות והבהירות?

תרשו לי להציג את הכלי שנותן ללקוחות שלי בטחון, ודאות והכי חשוב, הם לא צריכים עוד לדמיין.

תכנון בתלת ממד!

בשבילי כמעצבת פנים, תכנון בתלת מימד הוא כלי מרכזי וחשוב בארגז הכלים שלי. אני מתכננת בתלת מימד את כל הפרוייקטים שלי, החל משיפוץ או תכנון של משרדים בעלי אלפי מטרים ריבועיים, כלה בבתים הכוללים בריכה, חדר כושר, גינות וחצרות ועד לפרוייקטים הקטנים ביותר כדוגמת אלו שמבקשים שיפוץ של מקלחת ו/או מטבח בלבד.

לאורך השנים מצאתי שתכנון בתלת ממד מאפשר ללקוחות שלי ולי למצות את מלוא הפוטנציאל של החלל תוך הבנה מדויקת של הזרימה בו, פרופורציות, מעברים, אור ועד לרמת המרקם של הכריות. כמובן שזה עוזר בעיצוב הפנים ובהלבשה וניתן אפילו להלביש טפט מאוד ספציפי על הקיר ובכך לראות במדויק איך כל הצבעים והמרקמים עובדים יחד.


קבלו דוגמא קטנה מפרוייקט שעשיתי - בסרטון הקצר שלפניכם אני מציגה את הפרויקט בנתניה. דו משפחתי ישן שעבר שיפוץ עד היסוד, כולל הוספת בריכה בחצר, איזור ישיבה עם בור אש בכניסה, ועוד ועוד. (את הפרויקט המלא ניתן לראות ב "עיצוב בתים – עיצוב פנים לבית דו-משפחתי" שבאתר שלי).



לאחר הטעימה הקטנה מהיכולות של התלת ממד, קבלו תוכנית אדריכלית של קומת הכניסה. כך התכנון בתלת ממד הפך בסוף לתוכנית ביצוע.

בסוף הבלוג אפשר לקבל הצצה למציאות כפי שהיא נראית נכון להיום.


איך זה עובד?

לקוחות שפונים אלי לתהליך ליווי של רכישה או שיפוץ יתבקשו לדאוג לקובץ שרטוט של הבית/דירה/משרד. אם אין שרטוט – אל דאגה, אני שולחת מודד מקצועי. את השרטוט בדו מימד אני מעלה על תוכנת התלת מימד ומשם מתחיל כל הכיף.

בדרך כלל אני אציע בין שלוש לחמש אפשרויות תכנוניות, הכל תלוי במורכבות הפרויקט והפוטנציאל של החלל.

את האפשרויות אני מציגה ללקוחות על גבי מסך תוך הסבר ויכולת להיכנס ולסייר בתוך השרטוט. לאחר שהאפשרויות צומצמו, יגיע שלב העיצוב פנים ותכנון הנגרות. בשלב העיצוב יתווספו לתלת מימד, צבעים, חומרי גמרים, מרקמים ועוד. כאשר הכל סגור וחתום, יוצא סט תוכניות מלא לביצוע כבכל פרויקט.


לסיכום,

אם הגעתם עד לכאן, אתם בוודאי כבר מבינים את הערך המוסף הגדול שיש לתכנון בתלת מימד.

הערך הוא לא רק בהמחשה ויזואלית. מדובר בתהליך מורכב שכולל בתוכו טיוב החלל, רגולציות, תוספות ושינויים שהם חלק בלתי נפרד מהמקצוע.

כאמור, תכנון ועיצוב בתלת ממד הינו שירות שאני נותנת לכל לקוחותיי כחלק מפרוייקט מלא וללא תוספת תשלום.


כהשוואה לתלת מימד, כך נראית התוצאה הסופית:







562 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page