top of page

איך לבחור רובה נכון לבית שלנו? ואיזה סוגי רובה נפוצים?

בשוק הישראלי ישנם שני סוגי רובה בולטים בהם משתמשים בכל ריצוף או חיפוי.

ראשית נתחיל בהסבר קצר על מה זה בכלל רובה ולמה צריך אותה.

אם אתם משפצים או קניתם דירת קבלן, ואפילו אם אתם בונים בית חדש, סביר מאוד להניח שנתקלתם במושג רובה.

הרובה - חומר מילוי שמיושם בין האריחים על מנת לאטום אותם ולשמור עליהם יציבים. התקן מדבר על מרווח (פוגות) של 3 מ"מ.

לרובה יש יתרונות שונים ומגוונים והיא מציעה איטום טוב יותר, עמידות ומראה אחיד. כיום יש מגוון רחב של גוונים למגוון חברות, כך שבאמצעות הרובה ניתן להכניס אמירה עיצובית אישית לחלל.

בחירת רובה איכותית תשפיע באופן דרמטי על עמידות וגם על הנראות.

איזה סוגי רובה קיימים?

שני הסוגים המובילים כיום הם רובה אקרילית ורובה אפוקסית.

נתחיל ברובה האקרילית שהיא הנפוצה ביותר.

רובה אקרילית - זהו חומר על בסיס צמנטי שבעזרתו ניתן למלא את המרווחים בין אריחים גם באריחים לקירות ו/או אריחים לרצפות. איכותה של הרובה האקרילית נקבעת על פי רמת האטימות שלה וחוזקה וככל שהיא תהיה יותר אטומה, כך היא תקנה הגנה גבוהה יותר לרצפה.

רובה אקרילית מציעה יתרונות רבים למשתמשים והעיקרי הוא מחירה הנמוך יחסית. רובה אקרילית נוחה ומהירה לשימוש ויישום, למעשה מדובר בערבוב אבקה עם מים עד שנוצרת משחה. בכוחה של הרובה למנוע מקרים של שבירת אריחים בשל תזוזתם (כאשר מיישמים אותה בדרגת הסמיכות המתאימה).

בניגוד ליישום של רובה אפוקסית, ביישום של רובה אקרילית נדרשת פחות מיומנות של המיישם, וניקוי עודפים של חומר מהאריחים קל יותר. רובה אקרילית (כמו גם רובה אפוקסית) ניתן להשיג במגוון רחב מאוד של גוונים בהתאם לצורך העיצובי.

רובה אפוקסית – זהו חומר דו רכיבי הרבה יותר מורכב ליישום, מתייבש במהירות גדולה מאוד וצריך לנקות אותה מיידית.

השימוש ברובה אפוקסית הרבה פחות תדיר כיום מאחר ורוב הקבלנים אינם מעוניינים לקחת אחריות על החומר הזה. לכן או שהם מחייבים סכום גבוה הרבה יותר על היישום, או לא מוכנים ליישם בכלל.

הפתרון האפוקסי הוא יקר יותר, וההבדל במחיר הוא של יותר מכפול, אולם ישנה סיבה טובה לכך.

רובה אקרילית הוא הפתרון הפשוט יותר והוא מתאים לאטימת הרווחים (פוגות) בין החריצים כאשר אין צורך באיטום יוצא דופן. כלומר, כל החדרים הפנימיים בבית, מספיק עבורם רובה אקרילית. אולם, במרפסות חיצוניות וכמובן בחדרים רטובים כגון מקלחות, לא כדאי להתפשר.

הרובה האפוקסית כוללת מרכיבים חזקים, שכאשר הם מתייבשים הם מייצרים אטימה הרבה יותר הרמטית. אז כדאי לדעת שבמקור הרובה האפוקסית נועדה לבריכות שם צריך אטימה מוחלטת. הרובה האפוקסית צריכה סביבה לחה כדי להיות במיטבה ולכן לא מומלץ ליישמה על קירות או בכלל הבית. נבהיר שרובה אפוקסית מתאימה ביותר לריצוף של חדרי מקלחת ומרפסות חיצוניות.

תכונה נוספת בולטת לרובה האפוקסית היא עמידות הצבע. רובה זו לא תשנה את צבעה במגע עם מים ותישאר יציבה לגמרי לאורך שנים (אם יושמה כראוי).

גם לרובה אפוקסית יש מספר גדול של ספקים ומגוון רחב של גוונים בהם תוכלו להשתמש ואף ניתן למצוא גוונים מקבילים לזו האקרילית.


לסיכום:

אני ממליצה להעדיף בריצוף המקלחות רובה אפוקסית. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי יהיה צורך למצוא איש מקצוע טוב שיודע ליישם אותה. וכן קחו בחשבון את המחיר היקר (לא דרמה, זה רק באופן יחסי לאקרילית).

בשאר הבית מספיק בהחלט להשתמש ברובה אקרילית, רק הקפידו על המרווחים שיהיו לפי התקן ועל רובה איכותית עם צפיפות גבוהה.

כמעצבת, אני ממליצה לצאת מהקופסא ולחשוב יצירתי גם בנושא הרובה. מקלחת ילדים בו בחרתם חיפוי לבן, תוכלו להכניס עניין ויצירתיות אם תיישמו רובה בצבע כמו כחול, ורוד, אפור כהה וכו'.

טיפ – אם בחרתם להשתגע קצת וליישם רובה צבעונית, הקפידו על בעל מקצוע טוב שיעשה עבודה יפה כי רובה במקרה כזה בולט מאוד לעין. דבר נוסף וחשוב, אם רציתם לקבל מראה זורם של פלטות גדולות, תעדיפו רובה בגוון כמה שיותר קרוב לאריחים שבחרתם. רובה צבעונית מאוד יפה ומיוחדת, אבל גורמת ליותר רעש בעיניים. לכן כדאי לחשוב איזה מראה תירצו להשיג בחלל שאינו גדול ממילא.


בהצלחה!


335 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page