top of page

אופן ספייס (Open Space) חדש נולד 2023

לעבודה בחלל עבודה משותף (Open Space) יש יתרונות ויש חסרונות. לאורך השנים נעשו מחקרים רבים בתחום שמראים לנו תוצאות הפוכות.

אז מה באמת נכון?

אין נכון ולא נכון, יש מצב נתון, צרכים ורצונות משתנים של חברות.

היתרונות המובהקים של שיטת הושבה זו הינה מיקסום מיטבי של שטח המשרד וצמצום משמעותי בעלויות התפעול והשכירות, נגישות גבוהה יותר של ההנהלה לעובדים ולהיפך, וכמובן סביבת עבודה דינאמית ומתקדמת.

חסרונות - בעבור חברות ישראליות זה פחות מתאים. אם כי הדור הצעיר בהחלט רגיל לזה ויודע הרבה יותר טוב להתנהל בסביבת עבודה שכזו, עדין זה פוגם במידה מסוימת בפרטיות וכמובן ישנה בעיה עם המזג החם והדביק שלנו הישראלים.

אני שמחה לספר שמצאתי את הדרך לצמצם את החסרונות ועל הדרך, בלי להתכוון נולד רהיט מיוחד שהפך מהר מאוד ויראלי.

בנץ' לחלל עבודה משותף, יהיה מורכב משורה של מקומות ישיבה זה לצד זה, ורוב הפעמים גם זה מול זה. הבנצ'ים מאפשרים צמצום משמעותי בשטח המשרדים ומאפשרים מצב בו לכל עובד יש מקום ישיבה עם גבולות גזרה.


הלקוחות – חברת הנדסה העוסקת בפיתוח ויצוא של מערכות אלקטרומכניות.

הפרויקט – בניה של מבנה חדש כ – 3000 מ"ר שנתפר לפי הצרכים המדויקים והמיוחדים שלהם.


זהו פרויקט מיוחד במינו מהרבה מאוד בחינות, כאשר בשורש העניין ישנה חברה עם אחוז מאוד גבוהה של מהנדסים ומבנה חדש שנתפר סביב ליבת העסק – האנגר להרכבות בגובה 18 מטר.

מאחר והשטח מוגבל האדריכל - ערן זיו, מצא פתרונות יצירתיים שיתנו מענה לצורך המאוד ספציפי. בין היתר נוצר מלבן שכולו זכוכית ברוחב מוגבל, אליו היה צורך להכניס הרבה מאוד עובדים.

אופן ספייס התבקש כמובן כתוצאה מהשטח המוגבל.

מאחר והעובדים לא הורגלו לעבוד בצורת הושבה זו, עלתה השאלה איך לעשות את זה נכון.

תוך כדי התהליך נכנסה לחיינו הקורונה אשר הוסיפה רובד נוסף של צרכים בחלל עבודה משותף.


כאשר הבנו, ההנהלה ואני שעניין הפרטיות לכל עובד נמצא בבסיס הצורך והאושר של העובדים, התחלתי תהליך אפיון של בנץ' לאופן ספייס מסוג חדש – ללכת עם ולהרגיש בלי!

מדובר בתהליך ארוך ומלא מחקר, עשרות מודלים של תלת ממד, עד שמצאתי את השותפים הנכונים לדרך הזו.



חברת "גלובל" נתנו לי את הגב והבסיס שהיתי זקוקה לו כדי להוליד את הפתרון האולטימטיבי. מהרגע שידעתי לחלוטין מה הלקוחות ואני רוצים, היתה עבודת הנדסה מורכבת שנעשתה ע"י המהנדסים של "גלובל" בכדי לתת לי את המענה. עבדנו ושייפנו יחד, ואתגר טכני רדף אתגר אחר, אבל בסוף יצא לאוויר העולם הבנץ' המושלם!

אנחנו בצוות הינו בטוחים שיצרנו עבור החברה את המושלם עבורה. בדיעבד היום לאחר כשלושה חודשים שהמבנה החדש אוכלס, אנחנו מבינים שיצרנו משהו חדש שנותן מענה מדויק להרבה מאוד חברות, וכי מדובר בבאז רציני של ממש בעולם עיצוב המשרדים.

היחודיות של הבנץ' הזה בא לידי ביטוי בשילוב המדויק בין פרטיות העובד, רוחב שולחן מרווח ביותר, ארגונומיה מלאה ועדכנית שמאפשרת לכל עובד בבנץ', לעבוד בגובה שנוח לו. כלומר השולחנות חשמליים. לא פחות חשוב, מראה אלגנטי ואל זמני שלוקח בחשבון אקוסטיקה, ארגונומיה ונוחות עבודה בלי להתפשר על חומרי הגמרים והמראה התפור עד הסוף, הנדסית ועיצובית.

ככה בלי להתכוון נולד דגם של בנץ' ל – open space מושלם לימינו אנו – 2023.



אני מודה כל יום על הזכות לעבוד עם לקוחות מהממים שידעו לאתגר אותי במקסימום ולא פחות על הצוות של חברת "גלובל" שסבלו את כל הדרישות שלי ברמה הכי פרטנית שיש. כך יצרנו רהיט אשר כובש גם קולגות וחברות אחרות בארץ.

ואני? אני כבר ממתינה לאתגר הגדול הבא 😊

אם יש לכם אתגר תכנוני ועיצובי, בכל גודל, מוזמנים לדבר איתי, אשמח לצאת למשא הזה גם אתכם.



36 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page